De vaardigheden van een Adwords specialist!

Google Adwords specialist

 

Een Adwords specialist is een vakspecialist die verantwoordelijk is voor het opzetten en optimaliseren van een Adwords account. In beginsel lijkt deze klus gemakkelijk. Maar dat is het niet. Als men een Adwords account heeft wordt er een Google Adwords scan uitgevoerd. Aan de hand van de test kan men zien of er verbeteringen nodig zijn. Is er geen account aanwezig dan maakt hij deze aan. De eerste stap: Alle nodige gegevens invullen die bij het aanmaken nodig zijn, waaronder betalingsgegeven. De tweede stap is om een campagne aan te maken. De naam die gekozen word is belangrijk voor het groeperen van het account. Daarna word er een advertentie groep aangemaakt. Voorbeeld: Naam campagne is kleding. Advertentiegroep naam is herenkleding.

Als de namen zijn ingevuld kan men beginnen met het maken van advertenties. Belangrijk hierbij is, originaliteit, kwaliteit, relevantie. Zorg dat je opvalt in Google. Maak originele advertenties door advertenties van kwaliteit. Daarna laat je de advertentie linken naar de linkpagina van je website. Deze webpagina moet het product/dienst beschrijven die overeenkomen met de advertenties. Een vakkundig Adwords specialist kan je hierbij helpen om dit effectief en efficiënt te doen. Als laatste zijn de zoekwoorden aan de beurt. De zoekwoorden moeten relevant zijn voor het product dat je aanbied. De Adwords specialist zorgt ervoor dat er een goede keuze word gemaakt. Belangrijk! Er kan worden gekozen uit 3 zoekwoord type. Het zoekwoord type bepaald de beperking of uitbreiding van het zoekwoord. Breed zoeken – modifier voor breed zoeken – woordgroep en exact zoeken.

 

Breed Zoeken

We beginnen met breed zoeken. Bij het zoekwoord worden er geen tekens om het zoekwoord gebruikt zoals bij de andere zoekwoord type. Bij breed zoeken kan men vele variaties maken. Hierdoor krijg je veel klikken, maar het nadeel is dat de relevantie van de klikken naar beneden gaat en daardoor ook betaald voor klikken die niet relevant zijn. Door negatieve zoekwoorden te kiezen waarvoor je niet gevonden wilt worden kan je dit enigszins opheffen, maar niet voorkomen.

Bij modifier voor breed zoeken word er een + voor het zoekwoord gezet. Hierdoor beperk je het zoekwoord. Synoniemen van zoekwoorden worden niet weergeven. Ook hier kan men negatieve zoekwoorden gebruiken om te zorgen dat er niet te breed word getarget. Door ” tussen het zoekwoord te zetten gebruik je woordgroep. De volgorde van het zoekwoord kan niet veranderen. Wel kan er voor of na het zoekwoord andere woorden bevatten waar mensen in Google naar zoeken.

Het voordeel hiermee is dat je niet betaald voor zoekopdrachten die niet relevant is. Het gevolg is dan dat je minder klikken ontvangt. Dit is het gevolg van de beperking op het zoekwoord. Als laatste is exact zoeken aan de buurt. Dit vul je in door [ tussen het zoekwoord te zetten. Nu is de relevantie op dat zoekwoord het sterkst. Als bezoekers in Google exact je zoekwoord intypen kunnen je advertenties worden weergegeven. In deze korte beschrijving word vertelt welke vaardigheden een Adwords specialist moet hebben. Kennis van Adwords is hiervan erg belangrijk.

Al deze bovenstaande stappen zijn belangrijk. Deze heeft invloed op de kwaliteit score en beïnvloed hierdoor de uiteindelijke kosten.

Dit is pas het begin. De Adwords Specialist kan hierna nog vele variabelen in stellen waardoor het rendement hoger of lager kan uitvallen. Kennis van Adwords. Daar gaat het om. In het kort bovenstaand beschrijven: Google Adwords Scan – Adwords Account – Opzetten – Inrichten – Optimaliseren