Tegenwoordig staan er online diverse soorten video’s. Video’s zijn in. Netflix, YouTube, je kunt het zo gek niet bedenken. Steeds vaker staan hier ook uitleganimatie video’s tussen. Dit zijn vaak video’s tussen de 30 en 40 seconden vol met sprekende animaties die een verhaal vertellen. Een korte video dus, die mensen online snel kunnen bekijken waar en wanneer ze maar willen. Voor het lezen van lange teksten is niet altijd tijd, deze video’s bieden daar dus een mooie oplossing voor. Een mooie manier van storytelling.

Bedrijven en uitleganimaties

Bedrijven gebruiken deze video’s vaak om een boodschap makkelijk en overtuigend over te laten komen. Spreken voor een groep en mensen overtuigen met je verhaal is namelijk vaak lastig. Iedereen doet dit anders, dit kan resulteren in een onduidelijke branding en verhaal achter je product en/of dienst. Iets wat je niet wilt natuurlijk. Je wilt dat er altijd een duidelijk beeld wordt geschetst van wat jij over wilt brengen als bedrijf. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van uitleganimaties in een video is de boodschap altijd duidelijk en altijd hetzelfde, wie of wanneer ook presenteert of bijvoorbeeld op je website kijkt.

Animaties in de praktijk

Er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in het maken van animaties. Zij ontwerpen gepersonaliseerde animaties toegespitst op jouw idee en/of bedrijf. Er wordt eerst gekeken naar welk verhaal je in kaart wil brengen in het filmpje, dit wordt vertaald naar een animatie en vervolgens wordt dit vormgegeven. Hierna wordt de animatie in een leuke korte video geplaatst. Deze kunnen vervolgens op je website worden geplaatst of gebruikt worden als presentatiemiddel en bekeken worden door de desbetreffende doelgroep.

Resultaten

Zoals al toegelicht worden video’s online vaak bekeken. Door gebruik te maken van uitleganimatie video’s komt je boodschap meteen over bij de doelgroep en wordt de kans groter dat je een klant rijker bent.