Contact met mede-ondernemers

Je bent eigen ondernemer en wil graag in contact komen met andere ondernemers. Maar, hoe pak je dit eigenlijk aan? Hier zijn verschillende manieren voor, zoals: je aanmelden bij een vereniging, je vestigen in een gebouw met mede-ondernemers, naar netwerkborrels gaan, social media-, en ondernemingsplatformen bezoeken etc.

Verenigingen

Je aanmelden bij een ondernemersvereniging is een goede manier om in contact te komen met mede-ondernemers. Ondernemers zijn hier namelijk allemaal bij aangesloten met hetzelfde doel: connecten.

Gebouw met mede-ondernemers

Wanneer je een kantoor huurt in een gebouw met andere ondernemers zit je al snel goed. Je kunt op deze manier gemakkelijk een gesprek aanknopen en netwerken.

Netwerkborrels

Het woord zegt het eigenlijk al, een netwerkborrel is een borrel waar je kunt netwerken onder het genot van een hapje en drankje. Een informele sfeer waar ondernemers bij elkaar komen om nieuwe relaties op te bouwen. Door middel van simpelweg het gesprek aan te gaan en visitekaartjes achter te laten wordt er genetwerkt.

Social Media

Naast verenigingen, je kantoor en netwerkborrels is Social Media een mooie plek om te netwerken. Iedereen is tegenwoordig namelijk online te vinden en makkelijk te benaderen. Neem LinkedIn bijvoorbeeld, een netwerksite voor professionals. Een site waar je een eigen profiel aanmaakt en vervolgens zakelijke contacten toevoegt, ideaal!

Naast LinkedIn wordt er ook steeds vaker gebruikt gemaakt van andere Social Media platformen om te netwerken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Instagram, Twitter en Facebook. Nee, deze platformen zijn niet specifiek gericht op professionals en worden vaak gebruikt om privéfoto’s te delen met vrienden, maar kunnen tegenwoordig toch als netwerkmiddel dienen.

Ondernemersplatformen

Een ondernemersplatform is een platform waar online kennis op wordt gedeeld door verschillende ondernemers. Ideaal om via dit ondernemersplatform makkelijk  in contact te komen met andere ondernemers dus! Een plek waar je niet alleen kennis kan delen met andere ondernemers, maar waar je ook sneller gevonden wordt door opdrachtgevers. Een win-winsituatie!